onsdag 29. mars 2017

Live redde verden. Litt

Vi har sett på serien "Live redder verden. Litt". Denne serien handler om at Live skal endre sin livsstil slik at hun forurenser mindre. Hver episode så møtte hun nye personer som hun lærer av.
Hun forurenset litt over 19 tonn Co2 og sluttet på 8,5 tonn. Noe som er veldig imponerende.

Jeg likte denne serien veldig godt, fordi jeg fikk se hva som skal til for å redde jorden. I tillegg så var serien morsom. Live var veldig positiv til alt hun gjorde. Til og med moren ble med, og de hadde det veldig gøy når de badet i søppel.

Denne serien får meg til å tenke at jeg burde gjøre det samme som henne, men jeg kommer ikke til å gjøre det. Det er krevende å gjøre det samme som henne. Komme seg ut av rutiner eller vaner. Det er nok lettere å tenke at man skal gjøre noe, men å utføre er vanskelig. I alle fall for meg. Men jeg skal prøve å endre meg.

Jeg tror denne serien ble sendt for å dele budskapet om at vi må redde verden før det er for sent. Tenk deg at barnebarna dine skal bade på stranden. Så ligger det masse plastikk og panteflasker i sjøen? Jeg tror ikke det hadde vært så koselig å bade i.

Bilderesultat for live redder verden littRedd verden før det er for sent!

15 kommentarer:

  1. Kult at du likte serien, jeg synes også at den er veldig god! Jeg liker at du er så ærlig, og det er nok mange som tenker som deg. Ja, det er vanskelig å gjøre om ord til handling, men det er bra at du skal prøve å bidra til å redde verden litt. 👍

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett